Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It is difficult to underestimate the significance of the story of the Rich Man and Lazarus in Luke 16:19-31 within the biblical tradition. Although hell occupies a prominent position in popular Christianrhetoric today, it plays a relatively minor role in the Christian canon. The most important biblical texts that explicitly describe the fate of the dead are in the Synoptic Gospels. Yet among these passages, only the Lukan tradition is intent on explicitly describing the abode of the dead; it is the only biblical tour of hell.
Hauge examines the story of the Rich Man and Lazarus in Luke 16:19-31, uniquely the only 'parable' that is set within a supernatural context. The parables characteristically feature concrete realities of first-century Mediterranean life, but the majority of Luke 16:19-31 is narrated from the perspective of the tormented dead. This volume demonstrates that the distinctive features of the story of the Rich Man and Lazarus are the result of a strategic imitation, creative transformation, and Christian transvaluation of the descent of Odysseus into the house of hades in Odyssey Book 11, the literary model par excellence of postmortem revelation in antiquity.