Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book builds on cognitive stylistics, humour studies and psychological approaches to literature and film to explore the emotional aspects of humorous narrative comprehension. It investigates how the linguistic features of comic novels and short stories (by, for example, Douglas Adams, Joseph Heller and Nick Hornby) can shape readers' experience of comedy, considering the ways in which moods, characters and the plot is used to trigger blends of positive and negative emotion. The book offers an approach to such features of comedy as dark humour, cringe humour and comic suspense, emphasising the relationship between humorous language and mental states which are typically considered serious.
Agnes Marszalek's focus on the non-humorous side of experiencing comedy offers a key contribution to the study of humorous narratives. By investigating humour as part of a narrative world, this book moves towards addressing the complexity of the experience of humour in narrative texts, providing implications not only for the linguistics of humour, but also for those approaches to discourse comprehension which explore the affective side of engaging with texts.