Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Palestinians have used the language of human rights to articulate their struggle against the Israeli occupation and internationalise the injustices they face. Palestinian young people learning about human rights at school experience a dissonance between the aspirational and internationalised framework of those norms and the layers of injustice of their own lived experience. Drawing on research in the occupied West Bank, this book explores the three layers of marginalisation faced by Palestinian young people - the Israeli occupation that denies them their humanity; the Palestinian pseudo-state that denies them a voice; and patriarchal structures that deny them agency - to show how these barriers influence their understanding of, and scepticism towards, human rights. Influenced by decolonial theories, this book illuminates how space needs to be created for the counter-narratives of the oppressed in human rights discourse, which may not align with more conventional representations of human rights. It contends that human rights and, by extension, human rights education in the Palestinian context (and beyond) needs to be critiqued, decolonised and ultimately transformed.