Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What is the political potential of poetry in the contemporary era? Exploring an often overlooked history of Marxist-Feminist poetics in post-war Britain - including such poets as Denise Riley, Veronica Forrest-Thomson, Wendy Mulford and Nat Raha - this book confronts this central question to debates about the value of humanities education today.
Lyric Pedagogy and Marxist-Feminism demonstrates how ideas of social reproduction have been central both to the forms of post-1945 British poetry and the educational institutions where poetry is overwhelmingly encountered and produced. Combining new archival research with close readings of key poets of the period, the book charts the interrelated crises both of poetry itself and literary education more widely. Paradoxically, the very marginalisation of poetry in contemporary culture serves to offer the form new opportunities as an agent of social transformation.