Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
History and Film: A Tale of Two Disciplines addresses the representation of history in cinema, a much-argued debate on the need to understand cinematic history in its own terms and develop a certain vocabulary for discussing historical films, their relation to public history, and their impact on public historical consciousness. Eleftheria Thanouli does this by changing the agenda altogether - combining a macro-level perspective with a micro-level one in order to argue that cinematic history is the dominant form of historiography in the 20th century, as it succeeded in remediating and repurposing the key formal, rhetorical, and ideological practices of 19th-century professional historiography. With case studies ranging from The Thin Red Line and Life is Beautiful, to The Fog of War and The Last Bolshevik, Thanouli bridges the gap between history and film studies and lays the foundations for a new visual historiography.