Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ancient Greek poetry, even at its most sophisticated, presupposed a degree of familiarity with, and assimilation of, many more elementary types of song. The continuous if uneven interplay between high-flown literature and sub-literary popular oral song types cannot be underestimated in any account of ancient Greek poetry.
John Petropoulos discusses the features of ancient Greek poetry, particularly amatory poetry, that can be attributed to the influence of popular song and, conversely, looks at how 'higher' poetry affected 'lower' genres in antiquity and medieval times. He goes on to investigate the relation between certain types of modern Greek folk song and their medieval - even ancient - predecessors. Concentrating on four cases that illuminate the evolution of the imagery, motifs and formal traits of love songs, this wide-ranging interdisciplinary study will be of interest to classicists and non-classicists alike, and particularly those concerned with popular eroticism and the colourful history of love songs in the Greek world.