Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The 'Illuminating Modernity' series examines the great but lesser known thinkers in the 'Romantic Thomist' tradition such as Erich Przywara and Fernand Ulrich and shows how outstanding 20th century theologians like Ratzinger and von Balthasar have depended on classical Thomist thought, and how they radically reinterpreted this thought.
The chapters in this volume are dedicated to the encounter between the presuppositions and claims of modern intellectual culture and the Christian confession that the crucified and resurrected Jesus is the power and wisdom of God and is the lord of history and of his church.
The scholars contributing to this discussion do not assume that Christianity and modernity are two discrete entities which can be readily defined, nor do they presume that Christian wisdom and modernity meet each other only in conflict or by coincidence. They engage with a variety of great figures - Kierkegaard, Heidegger, Rahner, Przywara, Guardini, Karl Barth, and Karol Wojtyla - to illustrate the connection between modernism and Christian wisdom. The volume concludes with a programmatic statement for the renewal of Christian philosophy that has been able to retain the cosmo-theological vision as outlined by Mezei in the final chapter.