Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
British Theatre in the Great War deals with a theatrical phase customarily dismissed by those charting twentieth-century developments. What becomes clear is that assessment by unsuitable literary criteria has masked the importance of the war years in British theatrical history. In avoiding a texts bias, the book reveals a period of unsurpassed prosperity in which the stage's substantial contribution to the war effort is only one notable feature. That it also saw the commercial theater's absorption of Continental avant-gardeism by way of revue, the last great epoch of music hall, the rise of the Old Vic with a project in opera and Shakespeare, and the unprecedented popularity of opera everywhere--this was surely the most fruitful period of Thomas Beecham's theatrical career--is compelling argument for revaluation. In his reassessment of this period, Dr. Williams extensively examines scripts and press coverage, providing a comprehensive overview from popular pantomime to the specialist work of the private stage as well as discussion of such issues as working conditions and censorship.