Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this study, William C. Carroll analyses a wide range of adaptations and appropriations of Macbeth across different media to consider what it is about the play that compels our desire to reshape it. Arguing that many of these adaptations attempt to 'improve' or 'correct' the play's perceived political or aesthetic flaws, Carroll traces how Macbeth's popularity and adaptability stems from several of its formal features: its openly political nature; its inclusion of supernatural elements; its parable of the dangers of ambition; its violence; its brevity; and its domestic focus on a husband and wife.
The study ranges across elite and popular culture divides: from Sir William Davenant's adaptation for the Restoration stage (1663-4), an early 18th-century novel, The Secret History of Mackbeth and Verdi's Macbeth, through to 20th- and 21st-century adaptations for stage and screen, as well as contemporary novelizations, young adult literature and commercial appropriations that testify to the play's absorption into contemporary culture.