Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is an ethnographic study of the practices and purposes of women attending literacy classes in Egypt. Beginning in two rural classes, the research progresses to focus on two urban classes, including Muslim and Christian women, from teenage years to those in their fifties. The construction of literacy in performance-based classrooms, and in common, socially-held understandings of learning, disallows much of the women's own experiences, literacies and identities. Community attitudes around roles and gender affect attendance at literacy classes more than the motivation of individuals. Literacy policies could be more effectively directed towards reshaping community values as well as persuading individuals. At the same time, literacy lessons need to be shaped around what women want to read and write, making more use of the texts in women's lives, and particularly their own writing. This research is useful to those working in adult literacy or development, particularly among women or in the Middle East.