Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Walking Shadows focuses on the American fantastic and the American grotesque, attempting in this manner for the first time to establish an overview of and a theoretical approach to two literary modes that have often been regarded as essential to an understanding of the American cultural canon. The central importance of these two literary forms has been pointed out earlier by important theorists such as Stanley Cavell, David Reynolds, and William Van O'Connor. A number of literary works, from the beginning of the nineteenth to the end of the twentieth centuries, are taken up in order to illustrate the inherent links or family resemblances between the two modes, with special reference to the way in which a Bakhtinian reading may facilitate our appreciation of their status within the canon. These excursions into the House of Fantastic and Grotesque Fiction may be of interest not only to hardcore aficionados, but also to philosophically minded readers in general, in particular perhaps to those who have paid acute attention to debates on late twentieth and early twenty-first century post-structuralism and deconstruction (where the classic positions of Foucault, Derrida, et al. still appear to be relevant).