Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Critical tradition has established a certain way of reading Ezra Pound, one that places the meanings of the words on the page at the centre of interest and neglects poetic communication. The present study contributes to the recent challenge to this critical orthodoxy, which has led to his canonization as a "difficult" poet, by investigating the pragmatic dimension of Pound's work. In its effort to reconstruct the dynamic communicative interface between Pound and his audiences in the early period of his career (1908-1925), this study draws on relevance theory, a recent sharpening in pragmatic theory, not so much to produce a "new" reading of his poetry, but to suggest how Pound became difficult: it is argued that the relative success and failure of his poetry to enhance cognitive and civic renewal depended on the dialectic between his presumptions of audience and the interpretive expectations and skills of his actual historical readers.