Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the postmodern era, when the interface of bodies, biologies and technologies increasingly challenges the very notion of what counts as human, Margrit Shildrick proposes new understandings of the limits and possible extensions of posthuman embodiment.
Focusing on prostheses, Shildrick broadens our understanding of both what prostheses are and what they might mean for human embodiment. As well as rehabilitation devices used by disabled people to replace or augment impaired parts of the body, Shildrick introduces visceral organic prostheses, which involve any cellular material that cannot be identified with the self, from organ transplantation to the physiological processes of microchimerism and the microbiome. Beyond origin narratives that concentrate on 'host' and 'guest' and 'self' and 'other', she examines the transformative possibilities that prostheses offer as they extend the nature of the embodied self beyond genetic singularity.
Building on cutting-edge interdisciplinary research in critical disability studies, transplantation studies, and bioscience, Visceral Prosthesesargues that bodies with prostheses in whatever form should no longer be understood as irregular forms of normative embodiment, but as limit cases of a common experience. In doing so, it challenges the western understanding of the singular self and welcomes a new understanding of the human.