Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The classic Western film is characterized by the tension of open and enclosed spaces as well as by the lone hero's exposure to the vastness of both tempting and dangerous spaces. John Ford's cinematography in particular has contributed to a specific spatial iconography that is premised on this tension and that survives, albeit transformed, in contemporary (Neo-) Western films. While scholars of the Western genre have long acknowledged a connection between space and violence - beginning with Frederick Jackson Turner's famous description of the Western frontier - the essays in this collection provide a fresh perspective. Taking Norbert Elias' The Civilizing Process (1939) and its insights into the interdependence between habitus formation, spatial reorganization and the emergence of a state monopoly of violence as their point of departure, they analyze contemporary visions of open and bounded spaces as well as of the liminal spaces between them in recent films and TV shows.