Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For her unique photographs, Vera Lutter ( 1960 in Kaiserslautern) makes use of technology that was first described by Aristotle: the camera obscura. Light is projected through a tiny hole into a darkened room, producing an upside-down, reverse image of the exterior world in the interior. In a process that can last for days, weeks, or even months, Lutter exposes light-sensitive material to capture haunting, uncanny images on large-format negatives; they encompass not just one point in time but an entire period of time, thus calling into question the documentary value of photography.
Besides black-and-white photographs, this elaborately produced volume also presents two of the artists new projects: in the Moon series and One Day, a twenty-four-hour video and sound installation, she again examines the origin of light and the role it plays in our understanding of the notion of time.