Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The measurement methods used in financial accounting affect our perception of the value and performance of businesses by determining the amount of reported profit or loss and the resources of the business. Thus, measurement affects shareholders and other stakeholders in the business. It has even been suggested that the world financial crisis of 2007-2010 was partly due to the mis-measurement of financial instruments. In this book, Geoffrey Whittington provides a unique survey of the theory and practice of measurement in financial accounts. It seeks to define and illustrate alternative methods, using simple numerical examples, and to analyse their theoretical properties. Also, it summarises extensive empirical evidence and the historical development of ideas and practice. It is essential reading for advanced undergraduate and postgraduate students studying financial accounting, as well as practitioners and policy-makers concerned with accounting standards.