Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The 1979 Iranian Revolution and the subsequent formation of the new state brought both Ayatollah Khomeini and the concept of Velayat-e Faqih (the authority of the jurist) to a worldwide audience. However, the concept itself has a relatively long history in Shi'i juridical endeavors. From its inception, the Twelver Shi'i religion justified its opposition to the dominant Sunni majority and tied its raison d'être to the claim of having access to 'infallible guidance and leadership. This exclusive spiritual and political leadership became available to Shi'ism through its belief in the divine leadership of twelve religious figures who were all descendents of Muhammad, the Prophet of Islam. This theo-political approach to the issue of political authority renders the concept of Velayat-e Faqih (authority of the jurist), as advocated later by the likes of Khomeini, both paradoxical and possible.