Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
By critically engaging Eberhard Jüngel's doctrine of the Trinity, this volume makes a broader, constructive contribution to contemporary trinitarian thought.The argument centers on the question - posed by the inconsistencies uncovered in Jüngel's doctrine of God - of how one can assert both divine freedom and the inter-subjectivity of God's trinitarian self-determination. Can one maintain God's freedom in the interest of divine spontaneity and creativity, while remaining committed to inter-subjective vulnerability which the Cross entails as an event of divine love? Malysz suggests that a resolution to this problem lies in a logic of divine freedom, which, next to the trinitarian logic of love, constitutes a different and simultaneous mode of trinitarian relationality. To develop this logic, Malysz draws on Jüngel's understanding of human freedom as rooted in the "elemental interruption" of the self-securing subject. Malysz thus not only brings Jüngel's view of divine freedom into correspondence with the anthropological effects that Jüngel ascribes to it, but, above all, offers an imaginative, new way of closely integrating the doctrine of God and theological anthropology.