Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The latest volume in the Defining Moments in American Photography series, Trauma and Documentary Photography of the FSA proposes that we reconsider the work of the Farm Security Administration and its most beloved photographers in light of various forms of trauma in the 1930s. The authors offer new ways to understand this body of work by exploring a more variable idea of documentary photography than what the New Dealers proposed. Taking a critical look at the FSA photography project, they identify its goals, biases, contradictions, and ambivalences, while discerning strikingly independent directions among its photographers. Blair and Rosenberg discuss how, in the hands of socially minded photographers seeking to address and publicize suffering, photography and trauma mixed. In the volatility of that mixture, they argue, competing ideas for documentary took shape. Among the key figures studied here are some of the most beloved in American photography, including Walker Evans, Ben Shahn, and Aaron Siskind.