Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Transatlantic Travels in Nineteenth-Century Latin America: European Women Pilgrims retraces the steps of five intrepid "lady travelers" who ventured into the geography of the New World--Mexico, the Southern Cone, Brazil, and the Caribbean--at a crucial historical juncture, the period of political anarchy following the break from Spain and the rise of modernity at the turn of the twentieth century. Traveling as historians, social critics, ethnographers, and artists, Frances Erskine Inglis (1806-82), Maria Graham (1785-1842), Flora Tristan (1803-44), Fredrika Bremer (1801-65), and Adela Breton (1849-1923) reshaped the map of nineteenth-century Latin America. Organized by themes rather than by individual authors, this book examines European women's travels as a spectrum of narrative discourses, ranging from natural history, history, and ethnography. Women's social condition becomes a focal point of their travels. By combining diverse genres and perspectives, women's travel writing ushers a new vision of post-independence societies. The trope of pilgrimage conditions the female travel experience, which suggests both the meta-end of the journey as well as the broader cultural frame shaping their individual itineraries.