Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What is inequality? In recent years there has been an explosion of interest in the subject that has yielded a substantial body of formal tools and results for income-distribution analysis. But does the standard axiomatic structure coincide with public perceptions of inequality? Or is the economist's concept of inequality a thing apart, perpetuated through serial brainwashing in the way the subject is studied and taught? Amiel and Cowell examine the evidence from a large international questionnaire experiment using student respondents. Along with basic "cake-sharing" issues, related questions involving social-welfare rankings, the relationship between inequality and overall income growth and the meaning of poverty comparisons are considered.