Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Between the Councils of Nicaea (AD 325) and Constantinople (AD 381), the Trinitarian controversy turned on a heated and complex discourse about the possibility of discourse. Theology of the Gap examines how the Cappadocians initially turned to the limitations of language to defeat their Neo-Arian opponents, and discovered in the process the very resources for their own production of theology and the promotion of a certain style of Christian becoming. Scot Douglass uses insights from literary theory in order to re-open the gaps central to the Cappadocians' construction of created reality, and also to map out the coherencies they forged between the diastemic and kinetic structures of creation, language, theology, truth, spirituality, and silence. In doing so, Douglass invites the reader not only to reconsider how diastemic epistemology works itself out in Cappadocian thought, but also how this register of the Cappadocian voice speaks to contemporary notions of post-Christian theology.