Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
To what extent is theatre a contagious practice, capable of undoing and enlivening people and cultures? Theatres of Contagion responds to some of the anxieties of our current political and cultural climate by exploring theatre's status as a contagious cultural force, questioning its role in the spread or control of medical, psychological and emotional conditions and phenomena. Observing a diverse range of practices from the early modern to contemporary period, the volume considers how this contagion is understood to happen and operate, its real and imagined effects, and how these have been a source of pleasure and fear for theatre makers, audiences and authorities. Drawing on perspectives from medicine, neuroscience, psychology, anthropology, philosophy, law and affect theory, essays investigate some of the ways in which theatre can be viewed as a powerful agent of containment and transmission.
Among the works analysed include a musical adaptation and an intercultural variation of Shakespeare's Romeo and Juliet; a contemporary queer take on Hamlet; Grand- Guignol and theatres of horror; the writings and influence of Artaud; immersive theatre and the work of Punchdrunk, and computer gaming and smartphone apps