Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this book Adam Versényi explores the history of Latin American Theatre from pre-Columbian days to contemporary drama. Theatre in Latin America has historically been a powerful force for social change and has frequently combined religious and political concerns with performance practice to create a style of drama unique to the region. In this fascinating account, Versényi investigates this special interconnection of religion, politics and theatre, and finds this relationship present from the earliest contacts between Cortés and the Aztecs through Spanish-influenced theatre to the politically charged contemporary drama of Cuba, Argentina, Chile and elsewhere. The volume offers a detailed understanding of how theatrical, political and theological elements have consistently intertwined in Latin American history and why that has been the case. All quotations are translated into English and the book contains an appendix of playwrights. It will be of interest to scholars and students of theatre history, Latin American and Spanish studies and theology.