Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For over a hundred years a wildly held assumption has ruled the debate on the social composition of theatre audiences. This assumption states that in the period from the late eighteenth century to the Great War (1773 -1914) theatre audience was largely elite, till the French Revolution chased them to opera. The drama performances were sought by petty bourgeois and unskilled labour force, till, in 1870, the re-conquest of the stage by the upper bourgeoisie set in. In this study for the first time a large empirical research is presented to test this 'master narrative'. Based on thorough archival research from the past twenty years, combined with robust statistical analysis, the conclusion with respect to this still dominant narrative can be short: it is to be fully rejected.