Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Until the second half of the nineteenth century, the concept of the divine plays an obvious and major role in German literature. Through an analysis of twentieth-century German theatre, this book investigates continuities and discontinuities of this tradition. More specifically, it examines the modern estrangement from religious traditions coupled with the modern alienation from language. This work, however, reveals that there is also a continued divine presence on the stage in modernity, despite the general historical turn toward secular atheism. It deals with divine presence in the plays of Hugo von Hofmannsthal, Wolfgang Borchert, Bertolt Brecht and Friedrich Dürrenmatt and analyzes their struggles with the limitations of language. The book demonstrates how these playwrights turn their skepticism toward language into a theatre where the stage becomes a playground for the divine.