Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The last generation of gospel scholarship has considered the reconstruction and analysis of the audience behind the gospels as paradigmatic. The key hermeneutical template for reading the gospels has been the quest for the community that each gospel represents. This scholarly consensus regarding the audience of the gospels has been reconsidered. Using as a test case one of the most entrenched gospels, Edward Klink explores the evidence for the audience behind the Gospel of John. This study challenges the prevailing gospel paradigm by examining the community construct and its functional potential in early Christianity, the appropriation of a gospel text and J. L. Martyn's two-level reading of John, and the implied reader located within the narrative. The study concludes by proposing a more appropriate audience model for reading John, as well as some implications for the function of the gospel in early Christianity.