Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Difficult to categorize and branded as "naive," the oeuvres of the great autodidact painters of the late 19th and early 20th centuries continue to pose problems for art history. Artists such as Henri Rousseau, André Bauchant, Morris Hirshfield, Bill Traylor, Alfred Wallis and Séraphine Louis are far too often isolated in the light of an exotic primitivism, so to speak. Instead, this publication and the exhibition it accompanies at the Museum Folkwang contextualize their powerful creations with key works from the modern era, by artists such as Honoré Daumier, Paul Gauguin, Pablo Picasso and, more recently, Blinky Palermo and Mike Kelley. It is not by chance that many of the autodidacts fascinated the canonical modernist artists with their paintings and sculptures, who often publically supported them. From this perspective, even contemporaries such as Miroslav Tichˇ make a contribution to the development of art and are no longer merely its antagonists.