Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Studies of Gottfried Leibniz's moral and political philosophy typically focus on metaphysical perfection, happiness, or love. In this new reading of Leibniz, Christopher Johns shows that it is based on a 'science of right'.
Based on the deontic concepts of jus (right) and obligation, this science of right is established in Leibniz's early writings on jurisprudence and depended on throughout several of his major late writings. Johns shows that the moral rightness of an action is grounded in the rights and obligations derived from the agent's capacity for freedom. This new interpretation of Leibniz's moral philosophy compares Leibniz's positions with Grotius, Pufendorf, Hobbes, Locke, and Kant.
Providing a comprehensive examination of Leibniz's most important writings on natural right, John's argues that Leibniz, properly understood, provides a compelling account of the grounds of morality and of political institutions-an account relevant to present philosophical debates.