Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'There is a science of the aspects of things, as well as of their nature' - if this dictum of Ruskin is central to his aims in Modern Painters it points also to the remarkable affinity of creative effort to record and to interpret the natural world that links him with Coleridge at the beginning and with Hopkins in the latter half of the nineteenth century. But the three writers stand in no simple relation of mere sequence and in this essay, which continues the exploration of the Romantic and Victorian imagination begun in her previous book, The Central Self, Dr Ball follows the complex interrelationships, clash and resolution of ideas by which a profound shift in nineteenth-century creative vision was effected. The notebooks and diaries of the three writers together with the literary work that grew out of or paralleled this material form the foundation for this illuminating essay, but Dr Ball's enquiry is necessarily wide-ranging and branches into such wider questions as the whole critical theory of the pathetic fallacy and the influence on Coleridge, Ruskin and Hopkins of contemporary science and the visual arts.