Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the twelfth century, a version of the Anglo-Saxon Chronicle was rewritten at Peterborough Abbey, welding local history into an established framework of national events. This text has usually been regarded as an exception, a vernacular Chronicle written in a period dominated by Latin histories. This study, however, breaks new ground by considering the Peterborough Chronicle as much more than just an example of the accidental longevity of the Chronicle tradition. Close analysis reveals unique interpretations of events, and a very strong sense of communal identity, suggesting that the construction of this text was not a marginal activity, but one essential to the articulation of the abbey's image. This text also participates in a vibrant post-Conquest textual culture, in particular at Canterbury, including the writing of the bilingual F version of the Chronicle; its symbiotic relationship with a wider corpus of Latin historiography thus indicates the presence of shared sources. The incorporation of alternative generic types in the text also suggests the presence of formal hybridity, a further testament to a fluid and adaptable textual culture. Dr Malasree Home teaches at Newcastle University.