Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Boika Sokolova and Kirilka Stavreva's second edition of the stage history of The Merchant of Venice interweaves into the chronology of James Bulman's first edition richly contextualised chapters on Max Reinhardt, Peter Zadek, and the first production of the play in Mandatory Palestine, directed by Leopold Jessner. While the focus of the book is on post-1990s productions across Europe and the USA, and on film, the Segue provides a broad survey of the interpretative shifts in the play's performance from the 1930s to the second decade of the twenty-first century. Individual chapters explore productions by Peter Zadek, Trevor Nunn, Robert Sturua, Edward Hall, Rupert Goold, Daniel Sullivan, and Karin Coonrod. An extensive film section including silent film offers close analysis of Don Selwyn's Te Tangata Whai Rawa o Weniti and Michael Radford's adaptation. Accessible and engaging, the book will interest students, academics, and general readers.