Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study provides a European perspective on the drama of Yeats and of the Irish playwrights - Wilde and Synge, O'Casey and Beckett - who share in the achievement of creating a modern 'drama of the interior'. Professor Worth traces in particular the influence of Maeterlinck, examining his 'static drama' in some detail. A dominant theme is the importance of total theatre techniques to the playwrights of the interior from Wilde in Salomé to O'Casey in plays like Cock-a-Doodle Dandy. Yeats is seen as the great pioneer, assimilating inspiration from the French, with Arthur Symons as guide, from Synge, from Gordon Craig and from the No drama, and evolving a modern technique for a drama of complex self-consciousness.