Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Great Society Subway

A History of the Washington Metro

Zachary M Schrag
€ 48,95
+ 97 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

As Metro stretches to Tysons Corner and beyond, this paperback edition features a new preface from the author.

Drivers in the nation's capital face a host of hazards: high-speed traffic circles, presidential motorcades, jaywalking tourists, and bewildering signs that send unsuspecting motorists from the Lincoln Memorial into suburban Virginia in less than two minutes. And parking? Don't bet on it unless you're in the fast lane of the Capital Beltway during rush hour.

Little wonder, then, that so many residents and visitors rely on the Washington Metro, the 106-mile rapid transit system that serves the District of Columbia and its inner suburbs. In the first comprehensive history of the Metro, Zachary M. Schrag tells the story of the Great Society Subway from its earliest rumblings to the present day, from Arlington to College Park, Eisenhower to Marion Barry.

Unlike the pre-World War II rail systems of New York, Chicago, and Philadelphia, the Metro was built at a time when most American families already owned cars, and when most American cities had dedicated themselves to freeways, not subways. Why did the nation's capital take a different path? What were the consequences of that decision?

Using extensive archival research as well as oral history, Schrag argues that the Metro can be understood only in the political context from which it was born: the Great Society liberalism of the Kennedy, Johnson, and Nixon administrations. The Metro emerged from a period when Americans believed in public investments suited to the grandeur and dignity of the world's richest nation. The Metro was built not merely to move commuters, but in the words of Lyndon Johnson, to create "a place where the city of man serves not only the needs of the body and the demands of commerce but the desire for beauty and the hunger for community."

Schrag scrutinizes the project from its earliest days, including general planning, routes, station architecture, funding decisions, land-use impacts, and the behavior of Metro riders. The story of the Great Society Subway sheds light on the development of metropolitan Washington, postwar urban policy, and the promises and limits of rail transit in American cities.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
376
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781421415772
Verschijningsdatum:
1/08/2014
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
178 mm x 257 mm
Gewicht:
671 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 97 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.