Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Critics have complained that Christopher Marlowe's plays lack «wholeness» or «completeness». This book presents a fresh alternative to familiar textual explanations, or to psychological explanations that focus primarily on Marlowe's homosexuality. Instead, the author centers on Marlowe's aggressiveness as a disruptive force in his creative process, while discussing aggression's thematic implications in his major works. After a review of biographical data, aggression theories, and creative process theory, the study innovatively suggests that as Marlowe moved through his dramatic production he tried several strategies to control his aggression and channel it into his artistic process, thus giving increased, if imperfect, formal control to The Jew of Malta, Dr. Faustus, and Edward II.