Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It has recently been argued that the 18th century can no longer be 1 seen as gripped in the strait-jacket of Augustanism and Neoclassicism. Such labels are seen as doing less than justice to the rich variety of individual talents and intellectual trends which collectively constitute 18th century culture. While welcoming the interment of the long- standing myth of the peace of the Augustans, there seems little point in placing an interdict on labels which, willy-nilly, have stuck. In economic, social and ecclesiastical terms there is an age between 1689 and 1789 whose homogeneity is reflected in its cultural products. There is a mainstream which the strength and variety of counter- currents and cross-currents corroborate rather than disintegrate. It is the purpose of this study to reveal some aspects of this mainstream by examining certain cross-currents which overlap its edges. Hence the choice of Thomas Ken (1637-1711), John Byrom (1692-1763) and William Law (1686-1761).