Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study examines how key figures in the German aesthetic tradition - Kant, Schelling, Friedrich Schlegel, Hegel, and Adorno - attempted to think through the powers and limits of art in post-Enlightenment modernity. Ayon Maharaj argues that the aesthetic speculations of these thinkers provide the conceptual resources for a timely dialectical defense of "aesthetic agency"- art's capacity to make available uniquely valuable modes of experience that escape the purview of Enlightenment scientific rationality.
Blending careful philosophical analysis with an intellectual historian's attention to the broader cultural resonance of philosophical arguments, Maharaj has two interrelated aims. He provides challenging new interpretations of the aesthetic philosophies of Kant, Schelling, Schlegel, Hegel, and Adorno by focusing on aspects of their thought that have been neglected or misunderstood in Anglo-American and German scholarship. He demonstrates that their subtle investigations into the nature and scope of aesthetic agency have far-reaching implications for contemporary discourse on the arts. The Dialectics of Aesthetic Agency is an important and original contribution to scholarship on the German aesthetic tradition and to the broader field of aesthetics.