Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door de nationale actiedag kan je online bestelling iets langer onderweg zijn dan normaal. Dringend iets nodig? Reserveer en haal na 1u af in een winkel met voorraad.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door de nationale actiedag kan je online bestelling iets langer onderweg zijn dan normaal. Dringend iets nodig? Reserveer en haal na 1u af in een winkel met voorraad.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Command of Grace sets forth a bold new critical initiative in theological apologetics, one that advances a fundamental reassessment of theological self-understanding and method today, especially in its attentiveness to the present reality of God in revelation. Many recent, predominating trends have tended to treat theological truth as something cognitively self-guaranteeing ('tauto-theological') within doctrinal or other theoretical domains. Against this, and drawing on the philosophical heritage and Jewish thought, the book seeks to revive other basic modes of human attentiveness for fundamental theological questioning.
These are: 'causal' attentiveness encountered through the faculties of bodily sensibility; and 'appetitive' or 'motive' attentiveness encountered in the faculty of desire. Especially crucial here is the rejuvenation of the primacy of 'motive reasoning' (reasoning with regard to motivations and desires) for theology's apologetical self-understanding, in addition to its normal engagement with 'cognitive reasoning' (reasoning with regard to percepts and concepts). If God in his transcendent 'Godness' meets us in revelation not at the margins of the speculative intellect in the form of a denotatum for cognitive apprehension, but rather at the very centre of embodied life in the form of a summons to motivated action, then theology must seek to be attentive to God through all the endowed faculties of embodied-rational life: cognitive, sensible, and motive-appetitive.