Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the business of charity - including fundraising, marketing, branding, financial accountability and the nexus of benevolence, politics and capitalism - in Britain from the development of the British Red Cross in 1870 to 1912.
Whilst most studies focus on the distribution of charity, Sarah Roddy, Julie-Marie Strange and Bertrand Taithe look at the roots of the modern third sector, exploring how charities appropriated features more readily associated with commercial enterprises in order to compete and obtain money, manage and account for that money and monetize compassion.
Drawing on a wide range of archival research from Charity Organization Societies, Wood Street Mission, Salvation Army, League of Help and Jewish Soup Kitchen, among many others, The Charity Market and Humanitarianism in Britain, 1870-1912 sheds new light on the history of philanthropy in the Victorian and Edwardian periods.