Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How did Britain's most prominent armaments firms, Armstrongs and Vickers, build their businesses and sell armaments in Britain and overseas from 1855 to 1955? Joanna Spear presents a comparative analysis of these firms and considers the relationships they built with the British Government and foreign states. She reveals how the firms developed and utilized independent domestic strategies and foreign policies against the backdrop of imperial expansion and the two world wars. Using extensive new research, this study examines the challenges the two firms faced in making domestic and international sales including the British Government's commitment to laissez faire policies, prejudices within the British elite against those in trade, and departmental resistance to dealing with private firms. It shows the suite of strategies and tactics that the firms developed to overcome these obstacles to selling arms at home and abroad and how they built enduring relationships with states in Latin America, Asia, and the Middle East.