Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the title essay, Professor Hardy argues for the special advantage of lyric over other other literary genres in conveying intense private feelings publicly. She then gives detailed consideraton to the lyric poetry of John Donne, Arthur Hugh Clough, and a group of poets central to the modernist canon: Hopkins, Yeats, Aden, Dylan Thomas, and Sylvia Plath. Those interested in W.H. Auden will find the book of particular value, since Auden occupies a central place in it. W.H. Auden has frequently been held up as the modern example par excellence of a 'public poet' whose works betray relatively little in the way of personal emotion. In the cahpters entitled 'The Reticence of W.H. Auden, Thirties to Sixties: A Face and a Map' barbara Hardy shows the inadequacy of that characterization and opens the way for a fresh appreciation of Auden's achievement as a poet. Readers interested in modern poetry genearlly and all readers acquainted with Barara Hardy's previous books will the book of importance.