Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Technical automation - the ability of man-made (or god-made) objects to move and act autonomously - is not just the province of engineering or science fiction. In this book, Maria Gerolemou, by taking as her starting point the close semantic and linguistic relevance of technical automation to natural automatism, demonstrates how ancient literature, performance and engineering were often concerned with the way nature and artifice interacted. Moving across epic, didactic, tragedy, comedy, philosophy and ancient science, this is a brilliant assembly of evidence for the power of 'automatic theatre' in ancient literature.
Gerolemou starts with the earliest Greek literature of Homer and Hesiod, where Hephaestus' self-moving artefacts in the Iliadreflect natural forces of motion and the manufactured Pandora becomes an autonomous woman. Her second chapter looks at Greek drama, where technical automation is used to augment and undermine nature not only through staging and costume but also in plot devices where statues come to life and humans behave as automatic devices. In the third chapter, Gerolemou considers how the philosophers of the 4th century BCE and the engineers of the Hellenistic period with their mechanical devices contributed to a growing dialogue around technical automation and how it could help its audience glance and marvel at the hidden mechanisms of self-motion. Finally, the book explores the ways technical automation is employed as an ekphrastic technique in late antiquity and early Byzantium.