Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume explores educational practices within the three major monotheistic religions, cultures, traditions, and languages. Through case studies, the contributors illustrate how Jewish, Christian, and Islamic traditions shaped educational ideals, fostered scholarly communities, and guided students through structured curricula. They examine the role of literate elites in transmitting classical knowledge and patristic authority, and how pedagogical legacies contributed to spiritual development and responded to social and religious crises. Aimed at scholars of history, religion, and humanities, students and general readers, this collection of essays offers valuable insights into the enduring and evolving nature of pedagogical values across diverse historical contexts, and features profiles of influential educators such as rabbis, church fathers, exegetes, mystics, jurists, and polymaths.