• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Sustainability

How the Cosmetics Industry Is Greening Up

Hardcover | Engels | Advances in Design and Control
€ 227,95
+ 455 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Sustainability has come to the fore in the cosmetics and personal care industry. Rising ethical consumerism and the need for resource efficiency are making cosmetic companies - small, independent firms to global giants - take steps towards sustainable development.

Sustainability: How the Cosmetics Industry is Greening Up discusses the growing importance of sustainability in the cosmetics industry, highlighting the various ways organisations can address the economic, environmental and social aspects. How can the cosmetics industry make a difference in terms of ingredients, formulations, packaging, CSR, operations, and green marketing?

Topics covered include:

  • Environmental and social impacts of cosmetic products
  • Ethical sourcing and biodiversity
  • Renewable energy and waste management
  • Green formulations and ingredients
  • Green marketing issues and consumer behaviour
  • Green standards, certification schemes and indices in the cosmetics industry

Industry experts share their experiences on how they are tackling the challenges of sustainability: from raw material procurements, manufacturing, business processes, to distribution and marketing to consumers. The book concludes with some future growth projections; what are some of the shortcomings in sustainability in the cosmetics industry and what can we expect to see in the future?

Sustainability: How the Cosmetics Industry is Greening Up discusses business and technical issues in all areas of sustainable product development, from sourcing ingredients, to formulation, manufacture and packaging.

Covering a diverse range of subjects, this book appeals to professionals in many key sectors of the cosmetics and personal care industry; cosmetic chemists, formulation scientists, R&D directors, policy makers, business and marketing executives. It is also of relevance to academic researchers working in cosmetic chemistry and sustainable process development.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
362
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781119945543
Verschijningsdatum:
3/02/2014
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
175 mm x 246 mm
Gewicht:
703 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 455 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.