Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In den Bildgedichten des russischen Symbolismus werden die kunstlerischen Strukturmerkmale ihrer Gemalde- und Skulpturvorlagen in der Regel bewusst nachvollzogen. Dieser Vorgehensweise wird im vorliegenden Buch an funf bekannten Gedichten von Merezkovskij, Ivanov, Brjusov und Blok nachgespurt. Dabei zeigt sich, dass die Text-Bild-Relationen und ihre Ubertragungswege weitaus raffinierter sind als bisher angenommen. Eine Konzentration auf inhaltlich-thematische Parallelen, wie sie bisher in der Forschung ublich war, ist unzureichend. In einem zweiten Teil des Buches werden die Ergebnisse in den ideengeschichtlichen und asthetischen Kontext der Jahrhundertwende eingeordnet. Hier wird deutlich, dass gerade in bildlyrischen Werken der Vorrang des Kunstschonen vor dem Naturschonen zu Tage tritt, wobei die Kultivierung der Kunstlerseele und l'art-pour-l'art-Ideale eng zusammengehoren.