Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Between 1568 and 1648, the Dutch waged war against the occupying Spanish Empire. Simultaneously, Dutch theatre-goers eagerly flocked to adaptations of Spanish comedia nueva. This study shows how and why plays by Lope de Vega, Calderón, and others were, paradoxically, theatrical blockbusters in the Dutch Republic and Flanders. Using techniques such as spectacle, illusion, and tableaux vivants alongside violence, incest, and cross-dressing, the comedias were emotional whirlwinds of love, honour, and revenge. Examining historical texts and stage practices from Amsterdam, Antwerp, and Brussels, Tim Vergeer demonstrates that this vastly understudied genre offered audiences a voyeuristic escape from the emotional norms of early modern life.