Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salomé Voegelin adapts and develops "possible world theory+? in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's life-world, to produce a meeting of the semantic and the phenomenological at the place of listening.
The central tenet of Sonic Possible Worlds is that at present traditional musical compositions and contemporary sonic outputs are approached and investigated through separate and distinct critical languages and histories. As a consequence, no continuous and comparative study of the field is possible.
In Sonic Possible Worlds, Voegelin proposes a new analytical framework that can access and investigate works across genres and times, enabling a comparative engagement where composers such as Henry Purcell and Nadia Boulanger encounter sound art works by Shilpa Gupta and Christina Kubisch and where the soundscape compositions of Chris Watson and Francisco López resound in the visual worlds of Louise Bourgeois.