Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This thesis examines the affect the psychological variables of shyness, self-esteem and social self-efficacy have on students' levels of social functioning. Social functioning occurs when an individual interacts with other individuals and carries out social role behaviours connected to individual or chosen social positions. Hypotheses that the researcher considered were that shy, low self-esteem, low social self-efficacy individuals have poor social skills and thus low levels of social functioning. Also considered was, that there was a difference between year of study and gender and levels of social functioning. The results supported the hypotheses with the exception that there was no difference between year of study and social functioning levels. Self-esteem and Gender were found to be the most significant predictors of social functioning in college students. Current and past research on the relationship between the psychological variables (shyness, self-esteem and social self-efficacy) showed similar results, but the results relevant to gender differed from past research.