Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Arden Shakespeare and Theoryprovides a comprehensive analysis of the theoretical developments that have dominated Shakespeare studies in recent years, as well as those that are emerging at the present moment. Each volume provides:
- a clear definition of a particular theory; - a survey of its major theorists and critics; - an analysis of its significance in Shakespeare studies; - a summary of relevant political, social and economic contexts; - a wealth of suggested resources for further investigation.
Reception Theory provides readers with a unique overview and understanding of the ways in which both audiences and readers have reacted to Shakespeare's works historically and in the present. This study demonstrates how recent emphases on a reader's and a spectator's role in the creation of meaning might allow us to contemplate Shakespeare's work in fresh and often provocative ways. Among the plays included as case studies are A Midsummer Night's Dream, Hamlet, The Tempest, King Lear and Henry V. Shakespeare and Reception Theory pays close attention to early modern modes of interaction in the playhouse alongside more recent assumptions that underlie spectating and performing.