Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the 30 years since the publication of Stephen Greenblatt's Renaissance Self-Fashioning overthrew traditional modes of Shakespeare criticism, New Historicism and Cultural Materialism have rapidly become the dominant modes for studying and writing about the Bard. This comprehensive guide introduces students to the key writers, texts and ideas of contemporary Shakespeare criticism and alternatives to new historicist and cultural materialist approaches suggested by a range of dissenters including evolutionary critics, historical formalists and advocates of 'the new aestheticism', and the more politically active presentists.
Shakespeare and Contemporary Theory covers such topics as: - The key theoretical influences on new historicism including Michel Foucault and Louis Althusser. - The major critics, from Stephen Greenblatt to Jonathan Dollimore and Alan Sinfield. - Dissenting views from traditional critics and contemporary theorists.
Chapter summaries and questions for discussion throughout encourage students to critically engage with contemporary Shakespeare theory for themselves. The book includes a 'Who's Who' of major critics, a timeline of key publications and a glossary of essential critical terms to give students and teachers easy access to essential information.